Разредна настава
ОШ ''Ђура Јакшић” Плажане
Школска 2013/14.год.
ТЕМАТСКИ ДАН
’’Празници нам стижу, жељице се нижу“
Бојан Аврамовић
Јованка Манојловић
Миле Томић
Славица Лукић-Милошевић
Данијела Милосављевић
Ивица Богановић
Олгица Димитријевић
Ирена Вучковић
ОПШТИ ПОДАЦИ:
Разред: | 1. 2. 3. И 4. |
Часови: | Музичка култура, Природа и друштво (Свет око нас), Српски језик, Математика, Ликовна култура |
СТРУЧНИ ПОДАЦИ О ЧАСУ:
Наставни предмети и наставна јединица: |
Музичка култура-Срећна Нова година (вежбање) Српски језик-Речи и реченице (систематизација) Математика-Сабирање и одузимање природних бројева (систематизација) Природа и друштво-Рељеф Републике Србије (систематизација) Свет око нас-Групе људи и празници (систематиација) Ликовна култура-Новогодишње честитке (вежбање) |
Облик рада: | индивидуални, фронтални, рад по групама |
Наставне методе: | текстуална, илустративна, интерактивна, дијалошка, метода практичног рада, метода писаних радова |
Наставна средства: | Aсоцијацијa, музички инструмент, компакт диск и касетофон, наставни листићи, хамери у боји, колаж папир, срме и различити материјали за украшавање |
Специјални облик наставе: | Интерактивна настава, часови у корелацији, хоризонтална и вертикална повезаност градива |
Временска артикулација часа: |
Време је дато оријентационо. Уводна активност: 45 мин Главна активност: 45 минута Презентација резултата по групама: 15-20 минута Завршна активност: 45 минута |
Место одржавања часа: | Учионица |
ЦИЉ ЧАСА: |
Обнављање и утврђивање песама из музичке културе о Новој години; утврђивање стечених знања из српског језика, математике, природе и друштва, света око нас. Повезивање ових наставних садржаја са садржајима из ликовне културе и музичке културе. |
ЗАДАЦИ ЧАСА: | |
Образовни: |
- повезивање и размена претходних знања и искустава са новим садржајима из музичке културе, - утврђивање и систематизација знања о речима и реченицама, - утврђивање и примена знања о сабирању и одузимању природних бројева, - систематизација знања о групама људи, празницима, о одликама наше домовине, - проширивање стечених знања и примена у новим ситуацијама. |
Функционални: |
-развијање перцепције и запажања код ученика, -развијање логичког мишљења и креативности, -развијање способности за јавни наступ, -оспособљавање за коришћење различитих техника приликом рада коришћење постојећих дечијих интересовања да би се настава приближила ученицима и учинила смисленијом и занимљивијом |
Васпитни: |
-изражавање властитог мишљења, -васпитавање сарадничких односа, -васпитавање одговорности у тимском раду. |
Естетски: |
-развијање естетских ставова, -развијање осећаја за лепо у музичкој и ликовној култури. |
Садржај рада: |
Уводна активност: Мотивација за рад: Решавамо асоцијацију која је исцртана на табли. (Прилог 1.) Кратак разговор о одликама зиме и радостима и празницима које она носи. Следи истицање циља часа. Музичко представљање ученика кроз песме. 1. разред-Пада снежак 2. разред-Ала веје, веје 3. разред-Снег 4. разред-Срећна Нова година Након тога следи заједничко певање песме Срећна Нова година и слушање песме Зима-Божидар Станчић. Разговор о доживљају и инструментима на којима се изводи музичка композиција. Главна активност: Ученике делимо прво на две веће групе по разредима и то 1. и 2. у једној учионици, а 3. и 4. у другој учионици. У свакој учионици ученици извлаче папириће различитих боја и на основу тога их делимо на по четири мање групе које у односу на разреде нису хомогене. Свака група ради питања и задатке на наставним листићима из различитих наставних предмета. Ученици који су у групи за ликовну културу праве Новогодишње честитке: 1. и 2. разред раде дрвеним бојама и фломастерима, а 3. и 4. разред раде колаж техником. Група за српски језик ради питања и задатке на наставном листићу која су везана за наставне садржаје о речима и реченицама (Прилог 2.). Група за математику ради задатке који се односе на наставне садржаје о сабирању и одузимању у скупу природних бројева (Прилог 3.). Група за свет око нас односно за природу и друштво ради на задацима и питањима која се односе на садржаје везане за групе људи, празнике и карактеристике Републике Србије (Прилог 4.). Док ученици раде, учитељи их обилазе и пружају неопходну помоћ где је потребна. Презентација радова: Свака група ученика излази и презентује резултате свога рада уз помоћ ученика из осталих група. Група за ликовну културу након презентације свог рада чита Новогодишњу честитку намењену свим присутнима. Завршнаактивност: Сви ученици добијају већ припремљни материјал за рад од ког сваки ученик индивидуално, а уз помоћ својих другова и учитеља прави себи капу за Нову годину. Рад ученика прате различите Новогодишње музичке композиције. Док ученици раде учитељи са њима разговарају о осећањима и утисцима са данашњих активности. На крају сви ученици стављају своје капе, играју и певају уз дечје композиције о Новој години. |
ОШ ''Ђура Јакшић” Плажане
Школска 2013/14.год.
ТЕМАТСКИ ДАН
’’Моја мама, мој понос“
Бојан Аврамовић
Јованка Манојловић
Миле Томић
Славица Лукић-Милошевић
Данијела Милосављевић
Ивица Богановић
Слађана Тодоровић
Олгица Димитријевић
Ирена Вучковић
ОПШТИ ПОДАЦИ:
Разред: | 1. 2. 3. И 4. |
Часови: | Руски језик, Српски језик, Математика, Ликовна култура , Музичка култура |
СТРУЧНИ ПОДАЦИ О ЧАСУ:
Наставни предмети и наставна јединица: |
Руски језик- Српски језик-Речи и реченице (систематизација) Математика-сабирање и одузимање и множење и дељење природних бројева (систематизација) Ликовна култура-Поклон за маме - цвет Музичка култура- обрада песме Мамино коло |
Облик рада: | индивидуални, фронтални, рад по групама |
Наставне методе: | текстуална, илустративна, интерактивна, дијалошка, метода практичног рада, метода писаних радова |
Наставна средства: | Укрштница, музички инструмент, наставни листићи, папири у боји, различити материјали за украшавање |
Специјални облик наставе: | Интерактивна настава, часови у корелацији, хоризонтална и вертикална повезаност градива |
Временска артикулација часа: |
Време је дато оријентационо. Уводна активност: 45 мин Главна активност: 45 минута Презентација резултата по групама: 20-25 минута Завршна активност: 45 минута |
Место одржавања часа: | Учионица |
ЦИЉ ЧАСА: |
Обнављање и утврђивање песама о мами из руског језика, утврђивање стечених знања из српског језика, математике, обрада песме Мамино коло из музичке културе. Повезивање ових наставних садржаја. |
ЗАДАЦИ ЧАСА: | |
Образовни: |
- повезивање и размена претходних знања и искустава са новим садржајима из руског језика, - утврђивање и систематизација знања о речима и реченицама, - утврђивање и примена знања о множењу и дељењу природних бројева, - проширивање стечених знања и примена у новим ситуацијама. |
Функционални: |
-развијање перцепције и запажања код ученика, -развијање логичког мишљења и креативности, -развијање способности за јавни наступ, -оспособљавање за коришћење различитих техника приликом рада, коришћење постојећих дечијих интересовања да би се настава приближила ученицима и учинила смисленијом и занимљивијом |
Васпитни: |
-изражавање властитог мишљења, -унапређивање сарадничких односа, -развијање одговорности у тимском раду. |
Естетски: |
-развијање естетских ставова, -развијање осећаја за лепо у музичкој и ликовној култури. |
Садржај рада: |
Уводна активност: Мотивација за рад: Решавамо укрштеницу која је исцртана на табли. (Прилог 1.) Кратак разговор о . Главна активност: Ученике делимо прво на две веће групе по разредима и то 1. и 2. у једној учионици, а 3. и 4. у другој учионици. У свакој учионици ученици извлаче цветиће на којима су исписани називи предмета и на основу тога их делимо на по три мање групе које у односу на разреде нису хомогене. Свака група ради питања и задатке на наставним листићима из различитих наставних предмета. Ученици који су у групи за ликовну културу праве цветове – повезивање различитих облика у целину. Група за српски језик ради питања и задатке на наставним листићима која су везана за наставне садржаје о речима и реченицама (Прилог 2.). Група за математику ради задатке који се односе на наставне садржаје о сабирању и одузимању и множењу и дељењу у скупу природних бројева (Прилог 3.). Презентација радова: Свака група ученика излази и презентује резултате свога рада уз помоћ ученика из осталих група. Група за ликовну културу након презентације свог рада присутним родитељима је поклонила направљене цветове. Завршна активност: Сви ученици уче песму по слуху Мамино коло, а затим и играју исто. На крају сви ученици са присутним родитељима и учитељима играју и певају уз композицију Мамино коло. |