Стручно усавршавање
Датум: 03. Decembar 2014 11:11 Категорија: Новости
Методе и облици ефикасне наставе и учења - базични ниво
За све заинтересоване наставнике на нивоу општине организован је семинар у сарадњи са Академијом Филиповић. Наставници су похађали семинар у две групе. Прва група је била у Деспотовцу 23. и 24. новембра друга је 2. и 3 децембра.
Који су општи циљеви програма?
Развијање педагошких и дидактичко-методичких компетенција наставника и стручних
сарадника у области унапређивања знања и вештина примене иновативних модела
рада у настави, као и стварање подстицајне климе у настави за ефикасно учење.
Који су специфични циљеви програма?
- Оспособљавање наставника за ефикасно управљање одељењем и организовање
активности учења и сазнавања у настави,
- Унапређивање неопходних педагошких и дидактичко-методичких компетенција
наставника за увођење различитих иновативних приступа и модела рада у настави,
- Оспособљавање наставника за овладавањем различитим облицима ефикасне
интеракције у настави и учењу.
- Оспособљавање наставника за подршку ученицима у овладавању продуктивним и
ефикасним моделима, учења.
- Оспособљавање наставника за откривање узрока и превладавање тешкоћа у учењу и
сазнавању ученика.
Који су очекивани ефекти обуке?
На теоријском плану – проширивање професионалних знања о кључним својствима различитих наставних метода и метода учења, чиме се омогућава и допринос осавремењивању наставног процеса, а на практичном плану – допринос практичном раду наставника са ученицима, у смислу развијања компетенција примене различитих наставних метода, као и упознавање ученика са ефикасним методама учења, у циљу остварења што бољег школскоg постигнућa и стварање подстицајне климе за учење и сазнавање.
Који су очекивани ефекти примене програма у пракси?
Очекује се да ће примена знања и компетенција наставника стечена реализацијом програма, кроз ефикаснију примену различитих метода наставе и учења, омогућити да се код ученика развију нова и продубе постојећа сазнајна интересовања, што последично треба да омогући виши ниво и квалитет мотивације, а самим тим и боља постигнућа ученика у различитим областима наставе. Такође, треба да омогући да се ученици усвоје неопходна знања и компетенције ефикасног и добро организованог учења.
Планиране теме:
- Креирање подстицајне климе за учење и сазнавање у настави,
- Проблемски оријентисана настава и учење путем открића,
- Модели диференцираног рада у настави
- Групни рад, партнерски рад и кооперативно учење
- Развијање компетенција разумевања и закључивања код ученика
Који су општи циљеви програма?
Развијање педагошких и дидактичко-методичких компетенција наставника и стручних
сарадника у области унапређивања знања и вештина примене иновативних модела
рада у настави, као и стварање подстицајне климе у настави за ефикасно учење.
Који су специфични циљеви програма?
- Оспособљавање наставника за ефикасно управљање одељењем и организовање
активности учења и сазнавања у настави,
- Унапређивање неопходних педагошких и дидактичко-методичких компетенција
наставника за увођење различитих иновативних приступа и модела рада у настави,
- Оспособљавање наставника за овладавањем различитим облицима ефикасне
интеракције у настави и учењу.
- Оспособљавање наставника за подршку ученицима у овладавању продуктивним и
ефикасним моделима, учења.
- Оспособљавање наставника за откривање узрока и превладавање тешкоћа у учењу и
сазнавању ученика.
Који су очекивани ефекти обуке?
На теоријском плану – проширивање професионалних знања о кључним својствима различитих наставних метода и метода учења, чиме се омогућава и допринос осавремењивању наставног процеса, а на практичном плану – допринос практичном раду наставника са ученицима, у смислу развијања компетенција примене различитих наставних метода, као и упознавање ученика са ефикасним методама учења, у циљу остварења што бољег школскоg постигнућa и стварање подстицајне климе за учење и сазнавање.
Који су очекивани ефекти примене програма у пракси?
Очекује се да ће примена знања и компетенција наставника стечена реализацијом програма, кроз ефикаснију примену различитих метода наставе и учења, омогућити да се код ученика развију нова и продубе постојећа сазнајна интересовања, што последично треба да омогући виши ниво и квалитет мотивације, а самим тим и боља постигнућа ученика у различитим областима наставе. Такође, треба да омогући да се ученици усвоје неопходна знања и компетенције ефикасног и добро организованог учења.
Планиране теме:
- Креирање подстицајне климе за учење и сазнавање у настави,
- Проблемски оријентисана настава и учење путем открића,
- Модели диференцираног рада у настави
- Групни рад, партнерски рад и кооперативно учење
- Развијање компетенција разумевања и закључивања код ученика