Интеграција, корелација, занимација

Датум: 24. Decembar 2013 08:29 Категорија: Новости

          У организацији Друштва Учитеља Јагодине, у Стењевцу ОШ „Стеван Немања“, 8. 12. 2013. године, одржан је семинар „Интеграција, корелација, занимација-интегративна настава“.  Водитељке семинара биле су Каролина Нешковић и Луција Тасић. Семинар се налази у Каталогу за школску 2012/13. и 2013/14. годину под редним бројем 434. Спада у приоритетне семинаре из  6. области - Јачање професионалних капацитета запослених за примену иновативних модела рада у одељењу. Компетенције К2-подучавање и учење ,број сати 8+4 - 12 сати. Семинар се састојао из теоријског и практичног дела кроз три радионице. Циљеви програма су: општи - Практична примена интегративне наставе у  млађим разредима основне школе и специфични: Тематско планирање на годишњем и месечном нивоу кроз хоризонтално и вертикално повезивање градива; Корелативно повезивање градива као тенденција савремене школе, примена савремених модела наставе у циљу јачања мотивације ученика за рад, развијање креативности и функционалних знања ученика кроз примену интегративне наставе, стварање интердисциплинарних веза у изградњи појмова као предуслов за стицање трајног знања.

            Интегративна (корелативна) настава је појам којим се означава повезивање суштинских елемената наставе у складну целину да би ученици формирали јединствен поглед на свет. Подразумева комплексна истраживања знања из различитих областио питањима из животне стварности ученика. То је повезивање сродних садржаја из различитих предмета , а сврха јој је да се настава учини ефикаснијом, рационалнијом и  економичнијом. Интегративна настава представља припрему за примену знања у новим ситуацијама- трансфер знања применом нових мисаоних модела.
Реализаторке овог семинара износиле су своја искуства и начин реализације интегративне наставе у својој школи, и објасниле значај таквог облика наставе јер је и њихова школа сеоска и са малим бројем ученика, а тих дана се сви ученици окупљају најчешће у матичној школи, али и у издвојеним одељењима, формирају разреде и учитељице у пару или групи припремају заједничке часове. Овим  данима подједнако се сви радују и ученици и учитељице. Поред тих заједничких тематских дана сваки учитељ који жели прави и свој индивидуални план за интегративну наставу.
  • Шта деца из малих сеоских школа добијају интегративном наставом? Деца се међусобно упознају и друже, деца из издвојених одељења упознају просторије матичне школе и раднике у њој, тако да лакше поднесу долазак у пети разред; Деца из матичне школе упознају средину и услове рада у издвојеним одељењима, ученици уче да раде тимски и да сарађују, развијају смисао за лепо;
  • Шта добијају учитељи из малих сеоских школа? Бољу сарадњу у колективу, размену искустава са колегама, развијају креативност, добијају нове идеје за даљи рад са децом, подстичу једни друге на бољи и квалитетнији рад.
           Пожељно је да се то усвоји као модел рада у целој школи, па да учитељи по разредним активима праве своје планове. На почетку школске године испланирају се и датуми за тематске дане интегративне наставе. Наравно, сваки учитељ у својим оперативним плановима планира своје часове. Пожељно је да тим часовима присуствују директор и педагог школе. Педагог прати и израђује извештаје који остају у Самовредновању и вредновању рада школе.
Радионице на семинару биле су едукативног карактера  јер су сви учесници своје знање и искуство могли практично да примене на један нови облик  наставе- интегративна настава. Свака група је имала различите задатке , а самим тим било је и пуно разноврсних и креативних идеја у реализацији часова током једног наставног дана. На конкретним примерима показали су примену овог иновативног модела наставе као и његову образовну и васпитну функцију.